יוגה במקום העבודה - רונית ביגר
טיפים לשיפור התירגול
16 בדצמבר 2018
למה לתרגל יוגה בים?
10 באפריל 2020

יוגה במקום העבודה

מכירים את התחושה של לחץ, מתח, ואין אויר לנשימה במהלך יום עמוס בפגישות, משימות ומטלות?

אנחנו חיים בעולם של מתחים ולחצים, במיוחד במקום העבודה שלנו, דבר הגורם לנו פעמים רבות לאבד את עצמנו, הריכוז שלנו נחלש ובסופו של דבר פוגם בתפוקה ופיריון בעבודה.
מחקרים מדעיים רבים מוכיחים שתירגול יוגה באופן קבוע במקום העבודה מעלה את התפוקה ואת טיב העבודה.

ליוגה יש הרבה תועלות פיזיות ונפשיות

תירגול יוגה במקום העבודה נעשה יותר ויותר שכיח בעידן המודרני מכיון שיותר ויותר מעסיקים מכירים ביתרונות של קידום בריאות בכלל ובפרט בריאות העובדים בארגון.

ברמת הפיזית, יוגה מחזקת ומעצבת את הגוף, משפרת גמישות פיזית ומחשבתית, משפרת ריכוז, מיקוד וחילוף החומרים בגוף, מפחיתה מתחים, ומעניקה תחושה כללית טובה יותר.
ברמת הנפשית, יוגה מחברת אותנו פנימה לעוצמה שלנו, לשקט שלנו ומאפשרת לנו להיות יותר רגועים, ממוקדים ומאוזנים.
(ראה מאמר "תועלות היוגה")

תועלות של תרגול יוגה באופן קבוע במקום העבודה:

1. הפחתת מתחים:

יוגה מפחיתה מתחים ולחצים על ידי הרגעת הגוף והתודעה ובכך תורמת לשיפור שביעות הרצון של העובדים בעבודה, להגברת התפוקה והפרודוקטיביות.
התוצאה היא עובדים שמחים ובריאים יותר.
מחקר שנערך על ידי חוקרים מאוניברסיטת אוסלו Bhutkar et al. (2016) ) מצא ששיעורי יוגה קבועים במקום העבודה הובילו להפחתה משמעותית ברמות המתח והחרדה בקרב העובדים.
מחקר של Hartfiel et al. (2011) מצא שתירגול יוגה בקרב עובדים במקום העבודה סייע בשיפור בריאות כללית ועמידה בפני מתחים ולחצים בקרב עובדים במספר ארגונים שנבדקו במחקר.

2. הגברת ריכוז ומיקוד:

לימוד ותירגול נשימה מודעת במהלך תירגול היוגה (ראה מאמר "הנשימה ביוגה") מסייע בהגברת המיקוד והריכוז, ומשפר את העירנות והפרודוקטיביות של העובדים במהלך יום העבודה.
מחקר של Rocha et al. (2012) מצא שהטמעת יוגה במקום העבודה שיפרה את התפקוד הקוגניטיבי, הריכוז, הזיכרון ומהירות עיבוד המידע בקרב העובדים שהשתתפו בשיעורי היוגה במקום העבודה.
מחקר שנערך על ידי חוקרים מאוניברסיטת אילינוי מצא שמשתתפים שתירגלו יוגה באופן קבוע במקום העבודה דיווחו על רמות גבוהות יותר של שביעות רצון בעבודה, שיפור מיומנויות קבלת ההחלטות והגברת התפוקה.

3. בריאות גופנית משופרת:

יוגה מחזקת ומעצבת את הגוף, משפרת גמישות פיזית ומחשבתית, משפרת סיבולת לב ריאה, חילוף חומרים בגוף, ריכוז, מיקוד ומפחיתה מתחים.
תירגול יוגה באופן קבוע במקום העבודה יכול לסייע בחיזוק הגוף, שיפור הגמישות, הריכוז, המיקוד והאיזון ובכך יכול להפחית את הסיכון לפציעות ותאונות במקום העבודה ולשפר את הבריאות הפיזית הכללית של העובדים.
מחקר שפורסם ב-Journal of Occupational Health Cramer et al. (2013) ) מצא שהטמעת שיעורי יוגה במקום העבודה שיפרה את הגמישות, האיזון, וחיזקה את הגוף ואת הבריאות הכללית של העובדים שהשתתפו בשיעורים.

4. בריאות נפשית מוגברת, שיפור המורל, האוירה והאחווה בקרב העובדים:

הענקת שיעורים וסדנאות יוגה במקום העבודה יכולה לסייע בטיפוח תחושת קהילה ואחווה בין העובדים, להעלות את המורל ומהעצים את שביעות הרצון של העובדים בארגון. מחקר שפורסם בכתב העת Journal of Occupational Health Psychology מצא ששיעורי יוגה במקום העבודה הובילו להפחתת תסמיני דיכאון ולשיפור בבריאות הנפשית הכללית בקרב העובדים.
מחקר של Kjaer et al. (2002) מצא שתירגול יוגה ומדיטציה במקום העבודה הגבירו את רמות הדופמין במוח והוביל לשיפור חיובי במצב הרוח והתחושה הכללית של העובדים.
מחקר של Grover et al. (2018) מצא שהטמעת שיעורי יוגה במקום העבודה הוביל לשיפור בשביעות רצון והפחית מתחים בקרב עובדי תוכנה בחברת הייטק.

5. הפחתת היעדרות:

עובדים שמתרגלים יוגה באופן קבוע נוטים להיות בריאים יותר, לחלות פחות ולסבול פחות מפציעות במקום העבודה.
התרגול עשוי להפחית את שיעור ההיעדרות ולהוזיל את עלויות שירותי הבריאות למעסיקים.
מחקר שנערך על ידי חוקרים מאוניברסיטת ברמינגהם מצא שלעובדים שהשתתפו בשיעורי יוגה במקום העבודה היו שיעורים נמוכים יותר של היעדרות עקב מחלה או פציעה.
כדי להטמיע יוגה במקום העבודה, ניתן להציע שיעורי יוגה בהפסקות הצהריים, לפני או בסיום יום העבודה וכן לשלב סדנאות יוגה במסגרת ימי גיבוש של הארגון.

המחקרים שהוצגו ומחקרים רבים נוספים, מצביעים על כך שלהטמעת יוגה במקום העבודה ישנם יתרונות רבים לבריאות ולרווחת העובדים, לתפוקה, פרודוקטיביות ולרווחיות הכללית של הארגון כולו.

הטמעת יוגה במקום העבודה, הן על ידי קיום שיעורים קבועים, והן במסגרת סנדאות יוגה בימי גיבוש מעניקה יתרונות רבים הן לעובדים והן למעסיקים כאחד.

"אל תשאל את עצמך מה העולם צריך; שאל את עצמך מה גורם לך להתעורר לחיים ואז צא ועשה זאת.
העולם צריך אנשים שהתעוררו לחיים." ~האורד טרומן

" הטל ספק בספקות שלך והם ייעלמו. חוש את הפחדים שלך והם ייעלמו.
מה יידרש מאיתנו ללמוד שהחיים הם להרפות. לחשוב פחות ולהיות יותר."~ ברנדון בושרד

x
סייען נגישות
הגדלת גופן
הקטנת גופן
גופן קריא
גווני אפור
גווני מונוכרום
איפוס צבעים
הקטנת תצוגה
הגדלת תצוגה
איפוס תצוגה

אתר מונגש

אנו רואים חשיבות עליונה בהנגשת אתר האינטרנט שלנו לאנשים עם מוגבלויות, וכך לאפשר לכלל האוכלוסיה להשתמש באתרנו בקלות ובנוחות. באתר זה בוצעו מגוון פעולות להנגשת האתר, הכוללות בין השאר התקנת רכיב נגישות ייעודי.

סייגי נגישות

למרות מאמצנו להנגיש את כלל הדפים באתר באופן מלא, יתכן ויתגלו חלקים באתר שאינם נגישים. במידה ואינם מסוגלים לגלוש באתר באופן אופטימלי, אנה צרו איתנו קשר

רכיב נגישות

באתר זה הותקן רכיב נגישות מתקדם, מבית all internet - בניית אתרים.רכיב זה מסייע בהנגשת האתר עבור אנשים בעלי מוגבלויות.